Lättpåverkad

2012-03-22
Just för tillfället håller jag på att läsa Skamfläck, en hemsk bok som handlar om tre ungdomars liv, i åldern 15 till 19. Det alla tre har gemensamt är att dom säljer sex, för att få pengar samt för att skada sig själva.
Visst, det är hemskt. Men det som gör det ännu hemskare är att det händer i Sverige. Överallt och hela tiden.
Förhoppningsvis så är det inte sådär jättevanligt, men tror dock det är mycket vanligare än vad man tror.

Men det jag skulle komma till är att när jag läser om hur dåligt dom mår, så börjar jag själv må dåligt.
Tills jag inser att "juste, den här boken handlar ju inte om mig, det handlar om andra människor".
Lever mig in i boken liiite för mycket kanske?
Måste liksom påminna mig själv om att jag mår bra, är glad och att jag definitivt inte säljer sex.

Hur som helst, jättebra men hemsk bok som sagt, värd att läsa. Man får sig en tankeställare, och man uppskattar faktiskt det man har mycket mer (hur hemskt det än låter att man kan uppskatta något bra man själv har efter att ha läst om dessa ungdomar)

Så, läs den.



0 Kommentarer




Säg vad du tycker!



Du heter? *
Kom ihåg mig

Email *

Har du någon blogg? *

Kommentar

Trackback